Da ne bo (preveč) zeblo!

 Ko sem se lani septembra odpravljal na Manaslu nisem imel skrbi s puhasto obleko in višinskimi čevlji. Šel sem na podstrešje in iz plastičnega soda potegnil puhaste hlače, bundo in rokavice vse od avstrijskega proizvajalca Carinthia ter čevlje Millet. Dvanajst let je minilo odkar sem našteto, po uspešno zaključeni odpravi na 8051m visoki Broad Peak, skrbno spravil na varno. Oprema je izgledala skorajda kot nova. A ko so se čevlji soočili z vlago se je začela srebrna prevleka notranjega vložka luščiti. Seveda to ni imelo pomembnega vpliva na uporabnost čevljev, a me je ob vzpenjanju na gori vseeno vznemirjala misel, da bi se lahko odlepil tudi kak bolj vitalen del čevlja. Na primer podplat! Že pred zaključkom odprave sem se odločil, da čevljev ne bom nosil nazaj domov. Pred odhodom iz baze  sem čevlje podaril mlademu Šerpi Tenji. Fant se je pridobitve seveda nadvse razveselil. Sam jih sicer ne bi mogel nositi saj so mu bili močno preveliki, a ne dvomim, da jih je spravil v denar ali v uspešno blagovno menjavo. 

Kljub temu, da za  razliko od čevljev, puhasta obleka ni kazala znakov starosti sem se odločil, da za Everest, ki je še za dobrih osemsto metrov višji, kupim novo.  Uporabne lastnosti se obleki in opremi s starostjo slabšajo, tudi če ni  v uporabi!

Ker tovrstne opreme trgovci  ne držijo na zalogi se je pojavil problem dobavljivosti, a danes sem si vendarle oddahnil!

Odločil  sem se za  višinske čevlje La Sportiva Olympus Mons Cube. Čevlji so tehnično dovršeni in v primerjavi s tovrstnimi čevlji drugih proizvajalcev lažji. Puhasta obleka - pajac pa je Milletov. Ni ravno med cenejšimi, a je bil edini pogojno dobavljiv v moji številki in kratkem terminu.

Včeraj mi je zavarovalnica Global rescue potrdila tudi zavarovanje za helikoptersko reševanje na visokih višinah. Lani sem zavarovanje uredil preko  avstrijskega Alpenverein. Letos pa mi je njihova zavarovalnica odgovorila, da ekstremnih odprav ne zavarujejo? Zavarovalnice ne rade sprejemajo tovrstne rizike. Premalo je klientov in previsoki potencialni stroški reševanja. 

Največje stvari pred odpravo so tako pod streho. Sedaj pa bo treba skupaj spraviti še tisoč in eno majhno stvar in vse skupaj zložiti v dovoljeno težo prtljage. Prevoznik Turkish Airlines je kar toleranten, saj dovoli 30kg redne prtljage, ki je lahko tudi v dveh kosih, dodatno 20kg športne prtljage - smučarska torba in 7 kg ročne prtljage. Skupaj 57kg kar bo ob skrbi izbiri opreme, obleke in drugih nujnih stvari moralo zadostovati za dva meseca v Nepalu!

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Everest 23

Everest 23 - Druga aklimatizacijska rotacija.

Everest 23 - Prva aklimatizacijska rotacija.