ZAKAJ EVEREST?

 


Poslovil sem se od moje Katje in se namenil do pregleda osebne prtljage. Sam. Čuden občutek. Še nikoli nisem na odpravo odhajal sam. Veliko časa bom imel za svoje misli.

Zakaj Everestu na proti? Za najvišjo goro na svetu sem prvič slišal v četrtem razredu osnovne šole. Na zaključnem izpitu Planinske šole je bilo potrebno odgovoriti na vprašanje katera je najvišja gora na svetu, koliko je visoka in kdo jo je prvi preplezal?  Med predavanji me je vsebina tako zelo pritegnila, da mi je bil odgovor lahek. Od  takrat sem vedno zastrigel z ušesi kadar je beseda nanesla na Mt. Everest. Z zanimanjem sem spremljal vedno nove podvige, ki so se odvijali na pobočjih in grebenih gore vseh gora. A da bi sam odšel do nje pa zelo dolgo nisem resneje pomislil. Sprva se mi je zdelo, da je vendarle predaleč in je preveč visoka. Ko sem bil v najaktivnejših alpinističnih letih sem se posvečal strmim stenam in težkim smerem. S prijatelji alpinisti sem delil mnenje, da zbiratelji osemtisočakov sploh niso alpinisti. »To je neke vrste visokogorsko planinstvo…« smo takrat modrovali… Šele po uspešni,  zame v vseh pogledih sanjski odpravi Koroška 8000, leta 2012, ko smo se  s prijatelji povzpeli na Broad Peak sem se resneje poigral z mislijo o Everestu. A ravno takrat so svet obkrožile fotografije kolone vzpenjajočih se po Lotsejevem pobočju proti taboru  3, ki je skupen Everestu in Lotseju. Pa zastoji pod Hillarijevo stopnjo. »Ne tega pa res nočem!« In Everest je zopet ostal na mojem podstrešju in prekrival ga je prah. Namesto tega sva z Gregom plezala težke smeri, najpogosteje skalne, v Dolomitih, Alpah, Kirgiziji, Patagoniji,…  Verjetno bi bilo še danes tako, če ne bi Grega postal nesmrten.

Kadar človek ne ve kaj si resnično želi in bi rad dobil iskren odgovor si mora vprašanje postaviti na način, ki ne dopušča laži in zunanjih motečih vplivov. Zopet sem storil to. Zaprl sem oči in si kar se da živo predstavljal sebe kako ležim na smrtni postelji in se dokončno poslavljam od zemeljskega življenja. »Česa mi je žal, da v življenju nisem naredi?« Ali mi je žal, da nisem več delal, imel boljše kariere in več zaslužil? NE! Ali mi je žal, da nisem preplezal še več težkih smeri? NE. Še do sedaj preplezanih ne znam več našteti.  In tako je sledilo vrsto vprašanj in enako število negativnih odgovorov. Nato so prišla vprašanja na katere je sledil odgovor DA! Ali si bi želel ljudem, ki jih imaš rad to večkrat povedati? … OK to bom naredil… Kaj pa od velikih izzivov? Pa se mi je, povsem jasno prikazal Everest. Malo zaprašen in zaradi obleganosti manj svetel kot takrat, ko sem zanj prvič slišal, a še vedno najvišji med štirinajstimi gorami na svetu, ki presegajo 8000m. Nekajkrat sem ponovil vprašanje: »Ali ti je žal, da v živo nikoli nisi videl in doživel Everesta?« Odgovor je bil vedno enak prejšnjemu! DA!

Zato Everest!







Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Everest 23

Everest 23 - Druga aklimatizacijska rotacija.

Everest 23 - Prva aklimatizacijska rotacija.